Lägenhetskrångel

Nästan 2 veckor sen jag skrev senast, lite småkonstigt, känns faktiskt som längre sen det var jag skrev.

Rätt mycket har hänt faktiskt, jag och David var och kollade på en ny lägenhet. Söt och så en aning dyrare samt att vi kommer bli tvungna att betala dubbla hyror om vi väljer att flytta in i den. Något man inte direkt är supersugen på. Visst härligt med förstahandskontrakt, men samtidigt, den blir någon tusenlapp dyrare samt att vi vet ju inte hur länge vi vill stanna kvar på Gotland känns det som. En lägenhet med förstahandskontrakt är nog inte så svår att bli av med, men samtidigt, om det blir så mycket dyrare för oss och vi kanske inte ens vill stanna kvar på Gotland, whats the point? Om man har en lägenhet på det viset finns ju risken att känna sig fast, min mardröm är att när jag är 25 sitta kvar i samma lägenhet och inte gjort ett skit. Sen vet vi ju inte vi kommer väl kanske att fortsätta leta lägenhet, och man vill ju inte tro att det här är enda chansen för oss att hitta en annan lägenhet. Vi har ju ända fram till juli på oss.

Nu till roligare mindre krångliga grejer, Ida-honey och Fija-sweetie kommer ner till Gotland, och i helgen ska tjejerna ut! Ska bli så otroligt kul, var så länge sen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0