Folk som inte kan köra bil

Gud, vilka kan verkligen inte köra bil. Skulle köra Sandra ner till sitt jobb efter att vi hade varit på stan en liten sväng. Kör ner genom innerstan, kör den vägen jag alltid kör när jag ska ner till hamnen. Smal väg iaf, ännu smalare pga all snö. Kommer i ganska god fart, har bilar parkerade hela vägen på höger sida om mig. Närmar mig en korsning som jag ska svänga vänster i. Då kommer det en bil från motsatt håll, hon fortsätter kör mot mig även fast hon ser att jag inte har någon chans att väja in till höger pga parkerade bilar. Hon vevar ner rutan och säger åt mig att backa, jag som har säkert 50 meter att backa för att hon ska komma fram. Jag försöker vifta och säga åt henne att hon får vänta, jag har förtur samt att hon har bara 5 meter och backa, och hade inte behövt backa alls om hon hade stått still och låtit mig köra. Då försöker hon klämma sig förbi, tack och lov fattar hon att det inte går, det är änå hennes bil som det skulle varit mest synd om, en ny ford eller något sånt. Medan hon står där och tjatar, kommer det fler bilar bakom mig. Då backar hon äntligen, då ser både jag och Sandra hur hon börjar köra upp igen, och möter fler bilar. Vi skrattar ont och så kör jag Sandra till jobbet:) Pucko, jag tog körkort  mer nyligen än dig.

Kommentarer
Postat av: Sandra

En riktig idiot, haha!

2010-02-25 @ 18:22:48
URL: http://sandraakk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0