Sthlm

Igår morse åkte jag och David upp till sthlm för att hämta mamis och papis nya bil. Gud vad segt det är att åka båt. Åkte iaf upp till sthlm in på centralen sen hitta rätt pendel ut till tumba för att hämta bilen. Sedan begav vi oss till Kungens kurva och Ikea. Jag körde på motorväg för första gången dessutom, trodde jag skulle få nackspärr av allt tittande i döda vinkeln, nu fattar jag äntligen varför körskolelärarna tjatade så infernaliskt om den.


På Ikea spenderade jag och David 2,5 h. vi tyckte att vi gjorde det fort, men det tog ändå så lång tid. David fick ta förarsätet för att ta oss till Solna och till Ida. Kan säga att det blir lite småjobbigt när gpsen tappar kontakten och man kör i blindo. Tog oss iaf till Solna sen tog vi tunnelbanan till Kista, för lite shoppingen måste man ju också hinna med. Blev lite smått och gott och gjorde väl av med någon tusenlapp. Köpte äntligen en ny bikini, superfin. Får uppdatera lite om de jag köpte imorgon eller något. David hitta också lite fina grejer, ny jacka och skor bl.a.
När vi kom hem till Ida i Solna så var vi supertrötta men vi tänkte iaf ut och ta en öl. Problemet var bara att vi kom på det 22:55 så allt stängde typ när vi kom och vi fick inte beställa. Så det blev hem och sova istället.
Begav oss vid 9 till båten, lite kul, för de lägger ju fortfarande ny motorväg till nynäs, så helt plötsligt ser det ut som om man kör ute i skogen på gpsen. Sen säger den att man ska korsa en rondell, problemet var då att det inte fanns någon rondell. Tur är att det inte är speciellt svårt att hitta till nynäs när man väl kommit ut ur Sthlm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0