Komplimang

Känns som en lång dag, men det har det nog inte varit.
Jobbade, började vid nio, men 8:10 ringer mobilen"Norrgatt" oh crap, har jag kollat fel på tiderna jag skulle ha börjat? Det visade sig bara vara en snussugen Jenny. Så blev en sväng förbi Länna innan man cyklade vidare till jobbet.

På jobbet fick jag även en väldigt fin komplimang av en mor och en dotter, de kunde inte speciellt mycket svenska men hade en äldre dam med sig in som köpte för dem. När jag tittar upp från att ha lagt upp mackorna de vill ha på tallrikar så står båda och ler och de har även pratat lite smått med varandra. Man ser att de vill säga något till mig. Dottern hasplar ur sig något om:- Du är fin. Damen försöker rätta dem, :- Ja visst är det fint här ! . Dottern skakar på huvudet och säger med sin mamma nickande bakom sig:- Du är fin.
Vad kan man bli annat än glad? Än så rättfram komplimang har jag aldrig fått. Sedan att det var från en mor och dotter med huvudsjal kändes ganska speciellt. När man står där i sina jobbkläder och känner sig lagom sunkig dessutom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0