Roomies

Hej hopp!
Hemma från stranden och tog mitt första dopp, extremt skönt när man legat och stekt på playan ett tag. En sak som kanske är liten besvikelse med stranden i Barcelona är att den är en aning smutsig och lite smuts som glider runt i vattnet, men man tager vad man haver. Inte alla storstäder som har en så stor strand mitt i staden( jag bor 10-15 min promenad från den)

Tänkte berätta om mina roomies lite. Bor tillsammans med Tobias-tysk, Paco-spanjor, Laura-amerikan och mellan fre-mån även med en till amerikansk tjej som heter Lori.

Paco- snubbe på 30 år skön attityd till livet och är väldigt konstnärlig av sig och klär sig som hiphopare typ. Försörjer sig (tror jag) som grafisk designer. Han målar även mycket graffiti ett stort fan av E.T då han har en skugga av när E.T i cykelkorgen med pojken som cyklar tatuerat på foten. Han pratar inte engelska men är extremt hjälpsam och har ganska ofta kompisar här som man kan sitta och snacka med.

Laura- 25 år och är här för att jobba som lärare. Hon har varit tidigare i Granada och även där lärt ut. Hon har en pojkvän som är turk men han bor i Tyskland. Han kan inte engelska och Laura kan inte turkiska eller tyska. Så eftersom de träffades i spanien så pratar de med varann rätt ofta på en halvdan spanska, vilket Paco bara skrattar åt när han hör.

Lori- 25 år. Henne träffar jag inte så superofta en vi har ett gemensamt intresse, hästar. Även hon är mer för hoppning och jag dressyr. Våran relation blev ganska intim då Laura var borta och hon bodde här några nätter med killen hon dejtade. Det var ett intensivt gnisslande i den extremt dåliga sängen de har. Nästan hela tiden, och lägenheter här i spanien verkar det inte finnas något som heter isolering. Detta hände dessutom när min bror var nere med sin flickvän. Mycket kul.

Tobias- ålder 25-30, har inte frågat. Excentrisk kille som inte skulle göra en fluga förnär och jobbar på ett Hilton hotell lite utanför Barcelona. Liten tanig kille som när man ser in på hans rum så ser man en massa legogubbar och små tennsoldater. Hade även lite spelkväll en gång då vi spela ett strategispel. Han berätta att han och hans kompisar en gång suttit och spelat det i 10 timmar. Skulle inte förvåna mig om han var en sann lajvare heller.

Lite kul info om alla, tycker alla är jättegulliga om det inte gick fram :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0