Snyggt/osnyggt

En helg av frosseri. Ja högskoleprovet gick sådär. Jag var grymmare än jag trodde på den verbala delen men den kvantitativa gick och sket sig rejält på en av proven tyvärr. Så det är bara att ta nya tag och plugga igen till våren!

Sitter och tittar på project runway, är det bara jag eller var vissa av de där modellerna verkligen fruktansvärt smala? Att se höftbenen samt sittbenen i rumpan ska man väl ändå inte kunna göra? Kanske jag som har fel eller bara fått en hälsosammare bild av hur man ska se ut. Min bild är hellre att man ska vara "fit" snarare än smal, visst de här modellerna kanske är det, men de är förmodligen bara runt 16 år och inte fått de kvinnliga formerna än heller.
Väldigt tudelad angående "modell-smal" idealet. Att vissa är födda så vet jag, min mamma är det, men för alla andra som inte har de genetiska fördelarna att kämpa för det känns inte rätt heller.
Mit mål är en kropp som liknar den här, sjukt snyggt enligt mig


Lite väl muskliga ben på henne på den undre bilden, men hellre det än inga muskler alls.
Båda bilderna kommer från tumblr

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0